Torsdag den 11/11

Idag var det regnigt och blåsigt utav bara den! Thank God for my regnjacka liksom! Jag jobbade i alla fall med Cath igen. Jag fick utfodra "The turacos" och fasanerna helt själv (:O!), och sedan städa hos några fåglar som är "Off show", och alltså inte visas för allmänheten. Sedan fick jag mata pingvinerna själv medans Cath berättade lite om dem för den lilla publik som brukar samlas där vid de dagliga matningarna klockan 11 och klockan 15. Sedan städade jag hos barbary-duvorna, samt några andra fåglar som jag inte minns namnet på. :P Några storkar och blåörade fasaner (se bild nedan) var det i alla fall, plus några andra.

Efter lunchen matade vi pingvinerna igen, och då fick jag ett sms av Lissans mamma där det stod: "Jag tittar på dig!". Jag bah: "WTC?! Vart är du någonstans?? :O". Då kom jag på att de har en webbkamera vid pingvindammen, så man kan titta på dem på Cotswolds hemsida. Det var alltså det hon gjorde. :P

Vid slutet av dagen träffade jag en av fågelskötarna som inte hade varit där tidigare- en karismatisk italienare vid namn Davide. Jag fick hjälpa honom att jaga in fåglarna i sina hus för kvällen, och sedan låsa alla grindar i parken fågelsektionen efter vi kollat att det inte var folk kvar i den.

När jag kom hem så pratade jag och Louise i flera timmar. Hon tyckte att jag var en väldigt bra representant för skolan, och att jag var väldigt lätt att prata med. "I'll say a lot of good things about you to Katja!" (min lärare på skolan som ansvarar för vår praktik) sa hon. Yay. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0