Tisdag den 23/11

I natt sov jag dåligt igen! Jag drömde inga mardrömmar, men jag vaknade av att jag inte kunde andas genom näsan och att jag hade skitont i halsen. Inte kul. Hoppas jag inte håller på att bli sjuk! När jag kom till jobbet fick jag hjälpa Cath att förbereda utfodringen, sedan fick jag mata Fasanerna och Turakoerna själv som vanligt. Vi utfodrade sedan i karantänstallet och ”Down at the bottom”, sedan fick jag städa hos Barbaryduvorna. Efter det var det fika-tajm.

 

Efter fikat fick jag hjälpa Cheryl genom att flå tre kilo kycklingar. Jag tror seriöst att jag höll på i mer än en timma innan jag var klar! Väldigt glamouröst jobb det här. :P Sedan gjorde jag i ordning mat åt emuerna innan det var dags för lunch.

 

Efter lunchen fick jag utfodra emuerna själv, och sedan ankorna. Jag filmade en kort snutt hos ankorna (se nedan), bara för att ni skulle få se hur sjukt många de är! Och så sjukt söta! Vi matade sedan flamingosarna, gamarna och ugglorna, sedan slutade jag för dagen.

 

När jag kom hem så gjorde jag middag (börjar bli liite less på spaghetti nu måste jag säga), sedan packade jag ner julklapparna jag köpte i lördags i resväskan. Nu är det bara 13 dagar kvar innan vi åker hem..! Helt sjukt vad fort tiden har gått. Nu sitter jag och skriver detta, sen ska jag försöka plugga lite senare ikväll. Vi får väl se hur det går. :P

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0