Tisdag den 16/11

I morse började jag med att jobba med Cath. Vi förberedde frukt och grönsaker till utfodringen, och sedan fick jag gå och mata fasanerna och turakoerna. Sedan gjorde vi i ordning mat till fåglarna ”Down at the bottom”, samt till fåglarna som hålls i karantän där nere. När vi kom ner dit så skötte Cath utfodringen som vanligt, och jag städade hos Barbaryduvorna.

 

När jag var klar så sa Cath att jag kunde få gå och fråga Henry om hon hade jobb åt mig, och det hade hon verkligen! Vi började med att utfodra fåglarna i Walk-through-voljären. Sedan matade vi Kookaburrorna, Vävarna, de Stora blå turakoerna, och Regnbågslorikiterna. När det var gjort så städade vi hos Grodmunnarna (se bild nedan). Dessa satt och tokglodde på mig under hela tiden som jag sopade och fyllde på med nytt sågspån i deras lilla skjul. Lite creepy, ja. :P

 

Efter lunch fick jag hjälpa en skötare vid namn Cheryl att samla ihop löv i sopsäckar. Dessa tog vi med oss till den stora voljären, (den som vi gjorde catch-up:en i förra veckan), och tömde sedan ut löven på marken. Dels för att det skulle se lite finare ut, och dels för att fasanerna skulle ha något att roa sig med, då de tycker om att leta efter insekter bland löven. Efter ca 40 minuter så hade vi inte tid att hämta fler säckar för Cheryl var tvungen att gå och förbereda utfodringen av en liten stork som hon handmatar, så jag tillbaka till Henry. Jag hjälpte henne först att skura golvet i fågelköket, sedan gick vi och schasade in fåglarna för natten.

 

Nu sitter jag hemma i Louises vardagsrum och skriver detta. Jag gjorde nyss middag, vilket tog lite längre tid än vanligt. Jag satt och tittade på min kastrull med spaghettivatten i typ en kvart. Det. Ville. Inte. Koka. Till slut insåg jag mitt misstag- jag hade inte slagit på strömmen till spisen. Suck. Ikväll sak jag bara chilla tror jag. Jag är redan schliiiiten, och det är bara tisdag! Huvva, hur ska det här gå?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0