Onsdag den 24/11

I natt sov jag mycket bättre. Jag gick och lade mig halv åtta igår, och sov nästan hela natten fram till klockan sju. Gött! Jag började min morgon med att jobba med Davide (italienaren som jag nämnde i något av mina tidigare inlägg). Han är supertrevlig, och lät mig göra mycket saker på egen hand, vilket jag gillar. Då lär man sig ta ansvar och stå lite på sina egna ben, istället för att bara svansa efter någon annan hela tiden.

 

Vi började med att förbereda utfodringen, sedan fick jag utfodra själv i Tropikhuset. Efter det gick vi en runda i ”The walled garden” för att mata och kolla till alla fåglar, samt den lilla Openbill storken som de handmatar. Sedan var det fikarast. Davide hade tagit med sig sk. ”Mince pies” (se nedan), som engelsmännen ofta äter kring jul. Det ser ut som små pajer med fruktköttsfyllning i mitten. Inte gott. Men jag åt en ändå för att vara artig, såklart.

 

Efter fikat så fick jag veta att alla fågelskötare (mig exkluderad) skulle ha möte klockan tolv. Därför gav Davide mig en massa grejer som jag kunde göra medan de var borta. Jag städade bl.a skjulet i den stora voljären (bytte ut allt sågspån och fyllde på med nytt), och skurade upp matplatserna hos skatorna (MAGPIES, ANDERS! :D), ankorna, tuppgökarna, kookaburrorna och stararna. Sedan gjorde jag i ordning inför eftermiddagens utfodring, och gick därefter på lunch.

 

När jag kom tillbaks därifrån så fick jag jobba med Cheryl. Hon lät mig mata storkarna med kycklingar, och sedan matade jag ankorna. Jag älskar ankorna! Till sist matade vi flamingosarna, gamarna och ugglorna, och sedan slutade jag för dagen.

 

På kvällen gick jag på ett seminarium på nedervåningen som handlade om miljöberikning, och som anordnades av några ur personalen på Cotswolds. De pratade om olika djurparker i olika länder som de hade besökt, och tog upp vissa saker som vi skulle kunna ta efter här på Cotswolds. De hade dessutom haft en tävling om vem av skötarna/personalen som kunde komma på den bästa miljöberikningen till något av djuren på parken, och de tre bästa förslagen vann varsitt kuvert FULLPROPPAT MED PENGAR!! Eller, kanske inte fullproppat, men..ändå!

 

Efter prisutdelningen serverade de plockmat, och jag fann en kaka som var så god att jag trodde att jag skulle dö. Men jag dog inte. Som ni kanske märker. Det var mycket trevligt i alla fall, och jag fick se många av djurskötarna ur ett annat perspektiv, vilket var kul. ^^

 


Fy sketan för Mince pies. :P

 


Kommentarer
Postat av: Ylwa

Hrm vad har jag sagt om att klaga på maten?? Tänk på barnen i............

2010-11-27 @ 12:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0