Min nya praktikblogg.

På den här bloggen ska jag skriva om det projektarbete
jag ska göra tillsammans med min klasskompis Lise-Marie. Vi ska nämligen
åka på utomlandspraktik till England i fyra veckor.
Praktikplatsen ligger på Cotswold Wildlife Park and Gardens
(en jättestor djurpark i södra England).

 

När det väl hade blivit fastställt att jag och Lissan skulle få åka
så bestämde vi oss ganska snart för att låta praktiken
utgöra grunden för vårt projektarbete. Vi tyckte att det kunde vara intressant
att ta den här chansen att analysera och studera parken
lite noggrannare än vi annars hade gjort.

 

Självklart älskar vi båda djur, och fyra veckors praktik på en stor djurpark
som Cotswold känns därför som ett perfekt tillfälle
att få lära oss mer om djurhållning i ett annat land, samt om nya
spännande arter. Vi ser det även som ett tillfälle att få upptäcka
en ny kultur och utveckla våra färdigheter i det engelska språket.

 

Målet med vårt projektarbete är att vi ska undersöka
hur Cotswold förhåller sig till Jordbruksverkets föreskrifter
om djurhållning i djurparker. Men eftersom Cotswold har så pass många
olika arter så har vi valt att inrikta vårt arbete på föreskrifterna
för en speciell ordning- nämligen primater.

 

Eftersom vi troligtvis kommer att ha olika arbetsuppgifter
i olika delar av parken så kommer vi att skriva om vad vi har gjort
under dagarna på varsin blogg. Vi ska även skriva om eventuella saker
som vi har lagt märke till när det gäller primaternas miljö och levnadsförhållanden.

Vi vet inte riktigt hur stor tillgång vi kommer ha till Internet där borta,
men vi ska uppdatera bloggarna så ofta vi kan så ni kan läsa om hur vi har det.

Lissans blogg heter www.thecotswoldproject.blogg.se.

Enjoy! (=


Cotswold.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0