Måndag den 8/11

Idag anlände vi till England, ungefär en och en halv timme senare än beräknat (flyget från Arlanda var försenat). Från Heathrow tog vi en buss till Oxford, och från Oxford åkte vi vidare med en annan buss till Carterton. Där hämtade Louise (vår chef/kontaktperson) oss. Med sig hade hon en av parkens långtidspraktikanter, Henrietta från Danmark.

 

Väl framme i Burford, vilket ligger ungefär tio minuter från Carterton med bil, lämnade vi först av Lissan hos hennes värdfamilj, Jim och Linn. Jag åkte vidare med Louise och Henrietta (eller Henry som hon kallas) till djurparken, där de båda bor. (Ja, inte i själva djurparken då, utan i varsin lägenhet i huvudbyggnaden.) Jag skulle bo med Louise.

 

Jag fick en snabb rundtur i hennes lilla lägenhet, och fick sedan göra mig hemmastadd i mitt nya rum. Efteråt fick jag träffa Louise's fåglar (hon har två stycken), och sedan pratade vi och såg på TV tills det var dags att gå och lägga sig. Det har varit en lång dag, och jag är helt slut. Samtidigt är jag sjukt spänd och peppad inför morgondagen!

 

Mitt lilla (stökiga) rum. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0