Måndag den 22/11

Idag var jag nåågot sliten när jag vaknade. Jag vaknade flera gången under natten p.g.a att jag drömde mardrömmar (jag skulle kunna säga att det förmodligen var för att  jag och Lissan såg Harry Potter kvällen innan, för Voldemorts ansikte dök hela tiden upp, men det tänker jag inte göra. Då skrattar ni bara åt mig. Som Louise gjorde. :P).

 

Anyway- på morgonen fick jag hjälpa Chris att förbereda maten till Turakoerna och Fasanerna. Efter det fick jag hjälpa Henry genom att gå och utfodra själv i Tropikhuset, sedan ”av-gula” ett gäng kycklingar och dela några möss. Sedan gick vi och utfodrade/städade i ”The walled garden”. Hon visade mig bl.a hur man gör när man tömmer och byter ut vattnet i de små poolerna som finns i vissa voljärer, så då fick jag göra det medan hon utfodrade.

 

Efter fikat fick jag utfodra själv i den stora voljären. Vi städade sedan ur några burar, och när vi var klara var det dags för lunch. Därefter skulle vi utfodra för andra gången, men då var nästan all frukt slut. Så vi fick improvisera lite och ge dem sådant de inte äter i vanliga fall. Jag tror inte fåglarna uppskattade det så värst mycket. :P

 

I slutet av dagen tyckte Henry att jag skulle få testa att stänga in alla fåglar för natten helt själv, och det gick faktiskt ganska bra! När jag kom hem och hade ätit middag så såg jag och Louise filmen ”Benjamin Buttons otroliga liv”. Två och en halv timme lång var den! Det var inte värt det. Snark säger jag bara!

 


This dude wouldn't leave me alone!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0