Lördag den 13/11

Idag fick vi en efterlängtad rundtur i parken. Eftersom Lissan jobbar på en sektion, "The childrens farmyard", och jag på fågelsektionen så har ingen av oss hunnt se så mycket annat av parken. Louise tog då med oss runt nästan hela parken. Hon tyckte att jag var skitkonstig när jag berättade att det var första gången i mitt liv som jag hade sett kameler, giraffer, noshörningar, zebror, tapirer, capybaror och lejon. Dude, I'm from Sweden liksom! Vad tror du egentligen? XD

På tal om lejon- jag och Lissan stod helt faschinerade utanför lejoninhängnaden och tog kort. Lejonen var då ca 15-20 meter därifrån, men vi tyckte att det var nog så spännande. Då tog Louise med oss till baksidan av buren och ropade till en av skötarna. Hon frågade henne ifall det var okej ifall jag och Lissan gick lite närmare och kollade på lejonen, vilket det var! Så vi fick stå så nära att jag hade kunnat ta på lejonen genom gallret! Sjukt mäktigt! Något vade mycket kort jag tog! Dock så har jag glömt sladden till kameran hemma i Sverige, så jag kan inte lägga in bilderna därifrån på datorn. Bajs och &%%#¤"!! Får göra det när jag kommer hem istället!

När vi kom tillbaks från rundturen så såg vi klart "The Holiday", sedan började jag och Lissan se "Australia". Den var så sjukt lång att vi var tvungna att pausa mitt i och gå och göra middag. (För er som är intresserade så kan jag berätta att jag för första gången i mitt liv lyckades faila på att steka köttbullar. Det borde liksom vara omöjligt?!).

Anyway- efter middagen såg vi klart filmen, och bänkade oss sedan i soffan i vardagsrummet för att se på "The X-factor" och äta cheescake tillsammans med Louise och danskorna. Najs!


Kommentarer
Postat av: Ylwa

Förstår att det kändes mäktigt med lejonen.Fråga Louise om hon har sett ngra älgar el renar eller ett lodjur?

2010-11-14 @ 20:45:55
Postat av: Ellen

Noo, jag som ville se bilderna på lejonen!!

Och du.. kan man misslyckas med pulvermos kan man nog misslyckas med allt!

2010-11-15 @ 18:24:38
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0