Fredag den 26/11

Imorse fick jag börja med att skära upp frukt åt Chris. Eller inte åt Chris, utan åt fåglarna han skulle utfodra. :P Sedan fick jag hjälpa honom att mata turakoerna och fasanerna, och efter det fick jag hjälpa Henry. Vi matade alla fåglar i "The walled garden", samt i Tropikhuset.

Efter fikat försökte vi komma på någon miljöberikning till papegojorna i parken. De är så sjukt intelligenta fåglar, men de har inte särskilt mycket att roa sig med för tillfället. Så vi letade fram en lång rulle av tjock kartong, som vi fäste två snören i. Den fyllde vi sedan med diverse godsaker och hängde upp i Kakadua-hanens bur. De andra papegojorna fick också olika behållare som vi fyllde med mat. Och det verkade väldigt uppskattat!

Efter lunchen gjorde vi i ordning fåglarnas middagsrätter, och gav de till dem. Sedan diskade vi och städade undan lite i köket, skurade golven, och stängde till sist in fåglarna för natten. När det var klart och det var ca fem minuter kvar tills jag skulle sluta för dagen så kom Chris. Han hade fångat en fågel som skulle flyttas från en voljär till en bur "Down at the bottom", där den ska förvaras under vintern. Han ville att jag skulle följa med honom för att hjälpa honom att öppna dörrar och bära några matskålar (han kunde alltså inte göra detta själv eftersom han bar en håv med en galen fågel inuti).

När vi fixade det så frågade han mig vad jag skulle göra ikväll, och jag sa att jag skulle till Lissan. Snäll som han är så erbjöd han mig skjuts dit så jag skulle slippa gå i mörkret, eftersom han ändå skulle åt det hållet. Naw! ^^

Nu är jag hos Lissans värdfamilj. Vi har bara ätit idag känns det som. Jag är tokmätt, och hög på socker. Detta är bara en del av det jag har proppat i mig idag:


Lunch- Battered chicken breast with chips and coleslaw.
Jag har beställt det så många gånger att resturangpersonalen
tar för givet att det är det jag vill ha. XD


Middag med Lissan hos hennes värdfamilj.
Hon är het som vanligt.



+



=
FREDAGSMYYYS!! ♥

Men nu ska vi sova. Godnatt Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0