Torsdag den 2/12

Eftersom Cheryl var ledig idag så fick jag jobba med Nick, chefen för fågelsektionen. Det är han som har hand om ”The lake area” när Cheryl är borta. Vi började dagen med att göra mat till emuerna, strutsarna, Vallabyerna och Pärlhönsen. Vi gick sedan och matade Pärlhönsen, och jag fick mata flamingoerna och städa deras skjul. Under tiden så matade Nick strutsarna och ankorna.

 

Efter fikat städade/utfodrade vi i WB16, och han lät mig sedan gå och mata emuerna och Vallabyerna själv. Efter det matade vi och gav nytt vatten till rovfåglarna (ugglorna, grodmunnarna, caracarorna och gamarna). Vi gick sedan och hämtade små plastbehållare, för att kunna samla in fler träckprov från diverse fåglar. De har en lista över alla fåglar på parken, samt över vilka fåglar man ska ta träckprov från vilken månad. Det gör man för att kolla om de har mask eller andra sjukdomar.

 

Efter lunchen gjorde jag middag till strutarna och emuerna. När jag var klar gick jag och Nick till Openbill-storken. Den skulle nämligen flyttas från sin lilla låda till en lite större inhägnad, så det fick jag hjälpa till med. Vi utfodrade sedan emuerna, samt strutsarna och ankorna. Till sist stängde vi in flamingoerna i sitt skjul för kvällen.

 

När vi kom tillbaks till köket så diskade jag undan lite, och skurade sedan golvet. Jag fick efter det hjälpa Nick att flå några kycklingar till Openbill-storkens mat, innan jag slutade för dagen. När jag kom hem så hann jag bara byta om, sedan åkte jag, Lissan och Jim och handlade. Vi ville försöka bli av med våra sista småpengar innan vi åker, och jag ville köpa något till Louise som tack för att jag har fått bo hos henne i fyra veckor.

 

Det har gått så sjukt fort! Det känns som att det var igår vi kom hit och kände oss vilsna och spända. Och nu har det redan gått fyra veckor. Helt galet!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0