Onsdag den 1/12

Idag jobbade jag åter igen med Cheryl. Dagen började alltså därför med att jag gjorde mat till emuerna, strutsarna och Pärlhönsen. Vi utfodrade sedan i WB16, och jag städade deras matplatser medan Cheryl städade deras skjul. Jag fick sedan mata emuerna, pärlhönsen, ankorna och flamingoerna, samt städa ur de sistnämndas skjul.

 

Efter fikat fick vi lov att hämta fem stora hinkar med vatten som vi sedan gav till ugglorna och gamarna. Det tar typ hur lång tid som helst, och varken jag eller Cheryl fattar varför vi måste göra det, eftersom ugglorna inte ens dricker. :P Men men, har chefen sagt det så..

 

Efter lunchen gjorde jag middag till emuerna och strutsarna, och fick sedan mata emuerna, strutsarna och ankorna. När jag hade matat ankorna försökte jag och Cheryl att räkna ankorna, eftersom Louise behöver veta exakt hur många djur det finns på parken just nu (det hade visst något med parkens licens att göra). Det var dock inte det lättaste, eftersom de vägrade sitta still! Men Cheryl har till nästa fredag på sig, så hon skulle försöka nästa vecka igen.

 

Cheryl matade sedan strutsarna medan jag matade Pärlhönsen. Hon gick sedan och matade ugglorna som hålls i två burar bakom ”The childrens farm yard” (där Lissan jobbar). Där bakom samlade vi sedan ihop ett gäng pinnar som Cheryl behövde till Openbill-storken (pinnarna skulle läggas i botten på lådan som storken sitter i). När vi kom tillbaks till köket så diskade jag undan, sedan slutade jag för dagen.

 

Innan jag gick så sa jag dock hejdå till Cheryl. Hon är nämligen ledig imorgon och på fredag, så då hinner jag inte träffa henne mer innan jag åker hem. Det känns konstigt att behöva säga hejdå till folk, och samtidigt veta att man typ aldrig kommer träffa dem igen. :S Men men, jag kommer ändå alltid att minnas dem, och jag hoppas att de minns mig ett tag i alla fall. :P

 

Ikväll har vi sett en skräckis (eller Louise och volontären som sover här på onsdagar, Amy, tittade på filmen, medan jag spelade Sudoku på min mobil. Jag får ont i magen av skräckisar). Sedan kom en av danskorna, Christina, förbi en sväng och ville spela Monopol. Jag avskyr vanligtvis det spelet eftersom jag alltid förlorar, men av artighet så var jag med ändå. Och förlorade, såklart. Men det var lite kul ändå!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0