Måndag den 29/11

Idag jobbade jag med Cheryl. Jag fick börja med att göra mat till strutsarna, samt till de små Pärlhönsen som Cheryl tar hand om. Sedan gick vi båda och städade/utfodrade i WB16 (voljären som vi gjorde ”Catch-up:en” i för två veckor sedan). Efter det gick vi vidare för att utfodra i ”The lake area”, som är Cheryls ansvarsområde. Där fick jag mata ankorna och flamingoerna själv, samt städa deras skjul.

 

Efter fikat flådde jag tre kilo kycklingar, och följde sedan med Cheryl när hon skulle mata Openbill-storken. Vi hjälpte sedan Chris och Cath att fånga in en fågel i ”The walk-through-avory” som skulle stängas in för vintern. Sedan var det dags för lunch.

 

Efter lunchen gjorde jag i ordning strutsarnas middag. Vi gick sedan upp till ”The lake area” igen och matade dem. Jag fick även mata storkarna och flamingoerna själv. Jag fick även mata de små Pärlhönsen själv för första gången. När vi var klara där uppe så gick vi tillbaks till köket, där vi hjälptes åt att göra i ordning maten till Openbill-storken. Den består bl.a. av så kallade ”Pinkies” (nyfödda, pälslösa råttbebisar), samt hackade kycklingar. Mys! Sedan slutade jag för dagen.

 

Nu har jag just ätit middag och packat ner lite grejer i väskan som jag inte kommer använda mer innan jag åker hem. Nu är det bara en vecka kvar..galet! Det känns lite sorgligt, men ändå skönt. Jag saknar min säng!!

 

Pärlhöna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0