Tisdag den 9/11

Dagen började med att jag klev upp klockan 06.45. En timme senare gick jag och Louise till hennes kontor, där vi skulle möta upp Lissan. Väl där berättade Louise för oss att parken var uppdelad i tre sektioner; primater, stora däggdjur och fåglar. Lise-Marie skulle få jobba med de stora däggdjuren, och jag med fåglarna.

 

Detta innebär såklart att ingen av oss kommer att arbeta med primaterna, och eftersom vårt projektarbete går ut på att vi ska ta undersöka primaternas levnadsförhållanden så blev vi lite oroliga. Louise lovade dock att vi, för att få de uppgifter som behövs till vårt projektarbete, skulle få följa med henne till primaterna nån helg eller efter jobbet någon gång. Så det löste sig!

 

När jag kom ner till fågelskötarnas lokal så blev jag presenterad för chefen där- Nick. Jag fick börja med att hjälpa honom att skära upp frukt till fåglarna som skulle matas, och sedan fick jag hjälpa till med utfodringen. Efter det visade han mig de olika fågelsektionerna, och berättade lite om de olika fåglarna. Jag fick sedan städa hos pingvinerna. De är så sjukt söta! På Cotswolds hemsida (cotswoldwildlifepark.co.uk) kan man titta på pingvinerna live via en webbkamera. Ni kanske ser mig någon gång!

 

Efter ”tea-time” halv elva så fortsatte vi med utfodringen, och jag fick även städa hos duvorna. De var riktigt tama, och man kunde plocka upp dem i handen hur lätt som helst! Klockan ett åt var det dags för lunch i parkens restaurang, och där sprang jag på Lissan som också skulle äta då. Efter lunchen var Nick tvungen att hjälpa till i en annan del av parken, så jag fick istället gå med en kvinna vid namn Sharon. Jag fick följa med henne och utfodra strutsar, ankor, gamar, ugglor, tranor och massa andra fåglar som jag inte minns namnet på. Det var kul, och hon var riktigt trevlig! Dock var det lite äckligt att kasta in döda kycklingar och råttor genom gallret till rovfåglarna, men men- det vänjer man sig väl vid antar jag.

 

Jag slutade halv fem, och åkte sedan med Lissan och hennes värd Jim till Carterton för att handla mat. Vi kommer att åka dit en gång i veckan och köpa det vi behöver. Det är helt sjukt vad mycket slisk och snask och onyttigheter som finns på affärerna här, och ändå lyckades vi bara köpa sånt vi behövde- frukost och middagsmat. Poäng till oss!

 

När vi kom tillbaks bjöd Linn mig att stanna på ”tea and biscuits”, vilket jag såklart inte tackade nej till. När jag kom tillbaks till Louise så tog jag en dusch (jag luktade död kyckling, mums), och nu sitter jag i sängen och skriver detta. Ser fram emot morgondagen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0