Onsdag den 17/11

I morse fick jag jobba med Henry. Vi började med att släppa ut alla fåglar som vi hade stängt in igår kväll. Sedan fick jag göra något väldigt mysigt (känsliga läsare bör sluta läsa här). Jag fick ”av-gula” kycklingar. Då tar man en liten kyckling, letar reda på gulan som man kan känna genom kycklingen i den nedre delen av magen, tar en kniv, och sprättar upp kycklingen där. Detta för att få ut gulan, som innehåller alldeles för mycket fett för att man ska kunna ge den till fåglarna. Trevligt, va? ^^

 

Jag fick dessutom skära upp små bitar av fisk och möss, eftersom vi skulle utfodra de köttätande fåglarna. Medan vi gjorde det så passade vi på att städa runt fåglarnas matplatser, samt skura upp de små dammarna som finns i vissa voljärer. Efter fikat fortsatte jag och Henry med att klippa ner buskar i Tuppgökarnas voljär (The roadrunners, alltså). Detta tog ganska lång tid eftersom det var VÄLDIGT många buskar, så när vi var klara var det dags för lunch.

 

Efter lunchen fick jag jobba med Cheryl igen, och vi fortsatte att fylla den stora voljären med löv, eftersom vi inte hann klart igår. Sedan fick jag hjälpa henne att göra i ordning mat till emuerna och strutsarna, som vi sedan matade. Jag fick även mata ankorna själv, medan Cheryl gick iväg för att stänga in flamingosarna för kvällen. En av flamingosarna är blind, så den har Cheryl tagit extra mycket hand om i snart tio år. Till sist matade vi ugglorna och gamarna. Jag ska inte säga med vad, för det vill ni inte veta. Tro mig.

 

På kvällen åkte vi till den lokala puben i Carterton med några från jobbet för att fira Lissans 18-årsdag. Vi fick åka med Lissans handledare Lauren och hennes man Greg. De var jättetrevliga båda två, och sjukt lätta att prata med! Vi snackade om allt från vädret i Australien (som de båda kommer ifrån ursprungligen) till arbetslösheten i Sverige, snowboardåkning och vad vi skulle ge våra pojkvänner i julklapp. :P
Ps. Till er som just blev oroliga när jag skrev att jag har varit på en pub: Ta’t lugnt, jag drack Coca-cola! ;)

 


Mark, jag och födelsedagsbarnet

 


Lauren och Greg

 


Coca-cola in my ♥

 


Kommentarer
Postat av: Ellen

"Till sist matade vi ugglorna och gamarna. Jag ska inte säga med vad, för det vill ni inte veta."

Man blev ju nyfiken ändå, nu vill jag ju veta!!

2010-11-22 @ 18:16:26
URL: http://ellenlundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0