Fredag den 12/11

Idag jobbade jag med en skötare vid namn Chris. Chris är ganska..speciell. På ett bra sätt dock! Tror jag. XD Hur som helst så är han galet morgonpigg, och medan vi andra stod i köket och gäspande hackade våra grönsaker så sprang han omkring som en yr höna och sjöng med i alla låtar som spelades på radion (även de låtar han inte kunde). Han är väldigt kärleksfull av sig, och hann fria till fyra personen inna lunch. Det tog dessutom bara 15 minuter från det att vi träffats för första gången tills han tilltalade mig som "Mikayla, my love!".

Honom jobbade jag alltså med hela dagen, och lyckades hålla min energi uppe genom att skämta (han frågade bland annat om jag var var från Ryssland, eftersom jag tydligen såg väldigt rysk ut, eller om jag var släkt med Ingvar Kamprad. "In that case I'll marry you right away!". Notera dock att han har både fru och en son. :P), sjunga, och bryta på tyska hela eftermiddagen. Jag fattar inte hur han orkade. XD

Jag fick även vara med om en så kallad "Catch up", som alla fågelskötare deltog i. Det innebar att vi gick in i en av de största fågelvoljärerna de har, fångade alla fåglar, och ringmärkte/avmaskade/chip-märkte dem. Nedan ser ni lite bilder på detta. Vi gjorde även lite av det vanliga- städade, utfodrade osv.

Väl hemma så tog Louise med mig, Lissan, Henry och Christina (en till dansk tjej som bor i samma hus som Louise och Henry) till Carterton för att handla. Efter det köpte vi middag på Subway, som vi åt hemma hos Louise. Vi började sedan se "The Holiday", men jag stängde av och gick och lade mig när Lissan åkte hem till sin värdfamilj.

The catch-up, som görs en gång per år:


Jamie fångar fåglar.

 


Davide med en Openbill stork.

 


Nick, Chris och Henry.


Kommentarer
Postat av: Ylwa

Ööö du kommer väl hem va? Du får väl berätta för dem att din mor är uppvuxen mitt ut i vildmarken med älgar, björnar och lodjur springandes runt husknuten.Och att grannarna bodde flera km därifrån.

2010-11-14 @ 20:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0