Tisdag den 30/11

Idag fick jag jobba med Cheryl igen. Jag gjorde därför ganska liknande saker idag som igår. Jag gjorde mat till strutsarna och emuerna, samt till Pärlhönsen. Vi gick sedan och matade emuerna och några av ugglorna. Jag fick sedan mata ankorna medan Cheryl matade strutsarna, och efter det fick jag gå och mata flamingoerna. Jag städade även deras skjul, som jag gjorde igår också.

 

Efteråt matade jag Pärlhönsen. När Cheryl kom dit efter att ha matat ett par andra ugglor som hålls i närheten, så såg hon att en av Pärlhönorna hade ett ben som var vridet 180 grader. Hon tog ut ungen ur buren, och innan jag hann reagera så hade hon knäckt nacken av den. Det var ju såklart det mest humana att göra, men jag önskar ändå att hon hade förvarnat mig lite innan. Jag var verkligen inte beredd på det där hemska knaket!

 

Efter fikat så diskade jag undan hinkarna och skålarna vi hade använt, sedan flådde jag tre kilo kycklingar. Detta tog ganska lång tid (tre kilo i pyttesmå kycklingar innebär att man måste använda ganska många kycklingar), så när jag var klar var det dags för lunch. I restaurangen klädde de julgranen för fullt (lite väl tidigt kan jag tycka, men engelsmännen är ju som de är. ;)).

 

När jag kom tillbaks från lunchen satte jag igång med emuernas och strutsarnas middag. Vi gick sedan upp till ”The lake area” och matade strutsarna, ankorna och flamingorna som vanligt. Jag fick även mata THE GUINNEYFOWLS och ugglorna själv. Vi gick sedan tillbaks till köket och diskade undan, och jag skurade golvet i köket. Sedan var den tisdagen slut!

 

Nu har jag precis duschat och ätit middag (inte samtidigt dock). Sitter uppkurad i sängen nu och ska se en film hade jag tänkt. Lite måste man väl få slappa? ^^

 

Sex dagar kvar nu! Snart ses vi igen, Sverige!

 

Jag vill också klä julgranen!
Hoppas mamma och pappa inte har gjort det när jag kommer hem.

 

Seriöst, det skulle kunna hända.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0